پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226991
ارائه 360 رشته فني مهارت آموزي کوتاه مدت از سوي سازمان فني و حرفه اي
تاریخ انتشار : 1395/08/20 17:38:51
نمایش : 1019
مشاور رئيس و مديرکل دفتر مرکزي حراست سازمان فني و حرفه اي گفت:760 مرکز در کشور 360 رشته فني مهارت آموزي کوتاه مدت را به متقاضيان داراي شرايط و جوياي کار ارائه مي کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از ايرنا، رحمت الله مهني روز پنجشنبه در جريان امضاي تفاهمنامه سه جانبه حمايت و ساماندهي کسب و کار خرد و خانگي مناطق روستايي و عشايري بين استانداري، سازمان فني و حرفه اي و صندوق کارآفريني اميد در چهارمحال و بختياري افزود: بخش عمده اي از معضل بيکاري در کشور به دليل نداشتن مهارت فني حرفه اي نيروي انساني است.

وي، آموزش مهارت در اشتغال را حلقه اتصال دانايي به توانايي عنوان کرد و گفت: آموزش و مهارت آموزي نيروي انساني در بهره وري، کيفيت و کميت توليد و در نتيجه در تحقق اقتصاد مقاومتي نقش بسزايي دارد.

وي، با ابراز تاسف از اختصاص تنها يک درصد از بودجه آموزشي کشور به سازمان فني و حرفه اي، تصريح کرد: بخش زيادي از آموزش و مهارت آموزي نيروي کارگري در حوزه هاي مختلف صنعت، معدن و صنوف برعهده اين سازمان است.

مهني، از آموزش مهارت به نيروي کار اتباع عراقي و افغاني مشغول بکار در برخي استانهاي صنعتي کشور خبر داد.

استاندار چهارمحال و بختياري نيز با اشاره به بالا بودن نرخ بيکاري در استان اظهار کرد: با بهره برداري از صنايع بخش فولاد، نساجي و ديگر صنايع وابسته در دولت تدبير و اميد، اين استان از اين پس در اين رشته ها نيازمند آموزش جوانان است.

قاسم سليماني دشتکي، مهارت آموزي سازمان فني و حرفه اي در اين استان را مطلوب و رضايت بخش ارزيابي کرد و تصريح کرد: اميد است با انعقاد اين تفاهمنامه سه جانبه، مشکل بيکاري در مناطق روستايي و عشايري محروم استان بهبود يابد.

وي، آغاز طرح حمايت دولت يازدهم از اشتغال خرد و خانگي در مناطق روستايي را يادآورشد و توضيح داد: با تمهيدات انديشيده شده تا پايان سال آينده 15 روستاي هدف در اين استان،مورد حمايت اين طرح قرار مي گيرند.

مديرکل آموزش فني و حرفه اي چهارمحال و بختياري نيز از ارائه يک ميليون و 900 هزار نفرساعت آموزش در نيمه نخست امسال خبر داد و گفت: اين ميزان آموزش در 140 رشته آموزشي به 9 هزار و 741 نفر متقاضي داراي شرايط ارائه شده است.

محمود تقي پور،تفاهمنامه سه جانبه استانداري، صندوق کارآفريني اميد و سازمان فني و حرفه اي با هدف مهارت آموزي، ارائه تسهيلات کم بهره بانکي و ايجاد اشتغال پايدار روستايي و تحقق اقتصاد مقاومتي انعقاد شده است.

چهارمحال و بختياري با 900 هزارنفر جمعيت در جنوب غربي کشور واقع است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html